هشدار JDRF در مورد تأثیرات اجاق‌های القایی بر عملکرد پمپ‌های انسولین

27 فوریه 2017- JDRF در مورد استفاده از پمپ انسولین برای کنترل دیابت در مجاورت میدانهای مغناطیسی قوی هشدار داد از جمله ی این موارد مجاورت با اجاق‌های القایی جدید است که از آهنربا برای انتقال حرارت به ظروف پخت استفاده می‌کنند و می‌توانند عملکرد پمپ انسولین را دچار اختلال کنند.

JDRFبه تمام افرادیکه از پمپ انسولین استفاده می‌کنند، توصیه کرده است در مورد این نگرانی با شرکت سازنده‌ی پمپ انسولین خود مشورت کنند.

 سازندگان پمپ‌های انسولین گفته‌اند که انرژی مغناطیسی می‌تواند به موتور پمپ انسولین آسیب وارد کند، کمپانی‌های سازنده وعرضه کننده‌ی پمپ انسولین در حال چاپ هشدارهای بهداشتی واضح بر روی بسته بندی این دستگاه‌ها و در وب سایت ‌های خود می باشند.

 حروف بزرگ هشدار دهنده

 Dan Howarthمدیر مراقبت‌های دیابت در مرکز دیابت بریتانیا گفت: این هشدار باید با حروف بزرگ بر روی جعبه‌های پمپ‌های انسولین و در وب سایت سازندگان این پمپ‌ها حک شود.

JDRFهمچنین اعلام کرد هشدارها در این زمینه و مشاوره‌ی ایمنی توسط برخی از سازندگان پیشروی پمپ انسولین از جمله شرکت مدترونیک و انیمس منتشر شده است.

 شرکت Medtronicهشدار داد دستگاه CGMرا نباید در کنار تجهیزات MRIو یا هر دستگاه دیگری که میدانهای مغناطیسی قوی تولید می‌کنند، قرار دهید.

 شرکت انیمس اظهار داشت: پمپ  انسولین نباید در مجاورت میدانهای الکترومغناطیسی قوی قرار گیرد، همیشه قبل از ورود به منطقه ای که دارای آهن ربای قوی یا میدان مغناطیسی قوی است،  پمپ انسولین خود را از بدنتان جدا کنید.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/feb/jdrf-issues-warning-over-effects-of-induction-cooking-hobs-on-insulin-pumps-93663708.html